Розбалувані цивілізацією автомобілісти наївно вважають, що підготовка машини до зими — тільки зміна гуми. Це зовсім не так. А як? Ми вам розповімо.
Підготовка до зимової експлуатації— річ комплексна і включає в себе кілька етапів.
1. ПЕРЕВІРИТИ СТАН ЛАКОФАРБОВОГО ПОКРИТТЯ
Сервіс для цього не потрібен, але оглянути машину знизу не завадить. Найменші задираки і подряпини необхідно зачистити і обробити препаратами, що перешкоджають корозії. В будь-якому автомагазині є олівці на основі ортофосфорної кислоти — вони вам знадобляться. Якщо пошкодження великі, аж до металу, треба зачистити пошкоджене місце нанести ґрунтовку і постаратися пофарбувати—зима з металом не жартує.
Обов’язково обробіть машину воском — в магазинах вибір великий. Це можна зробити на будь-якій мийці, коштує недорого, а самому возитися—клопітно.
2. ПЕРЕВІРИТИ ХОДОВУ ЧАСТИНУ АВТО
Найменші люфти рульових наконечників, знос колодок або зчеплення(при наявності ручної коробки передач) неприпустимі. Якщо ж у вас автоматична трансмісія, тут все простіше, хоча і дорожче. Перевіряємо рівень масла в коробці. Процедура ця складна, можна зробити самостійно, але, напевно, не варто. У багатьох сучасних авто в коробці немає щупа для перевірки рівня масла. Цей горезвісний рівень обчислюють емпіричним способом навіть на сервісі.
Тому вам — до спеців. Взимку навантаження на коробку набагато вище. Швидкості нижчі, передачі, відповідно, знижені, і масло прогорає. Багато виробників запевняють, що воно в коробці — на весь термін експлуатації, але це неправда. Якщо масло не міняти, доведеться ремонтувати або міняти саму коробку. Особливо схильні до цієї хвороби французькі машини — весь ряд «Пежо.
ВАЖЛИВО!
Через кожні 40-60 тис. км — повна заміна масла в автоматичній коробці.
Все це відноситься і до ручної. Незважаючи на простоту конструкції, вони теж дуже примхливі. Слабке місце— ремені. Масло потрібно міняти з тією ж регулярністю, щоб видалити продукти його роботи.
3. ПЕРЕВІРИТИ АКУМУЛЯТОР
Про електрику і говорити не доводиться. Якщо щільність електроліту нижче 1,28 (перевіряється ареометром) і напруга на клемах нижче 13,2 (без навантаження) після повної зарядки—потрібна заміна агрегату.
Неприпустимі оголені дроти без ізоляції в будь-якому місці автомобіля. Датчики тиску в шинах, АБС і інші вимагають профілактики—сіль не щадить їх.
Якщо є перевірений електрик, краще довірити свою долю йому. Сучасний автомобіль, напханий електронікою по самий дах, тому, якщо ви не фахівець, не ризикуйте!
4. ПЕРЕВІРИТИ ПАЛИВНУ СИСТЕМУ
Зима — час суворий, тому всі паливні фільтри і сам паливопровід перевіряємо на наявність протікань. Паливо подається у впускний колектор під великим тиском, тому, щоб уникнути виклику пожежників, слідкуйте за герметичністю системи.
Хочеться попередити всіх, хто користується різними присадками для очищення інжекторів або бензобака. Вони, звичайно, чистять систему, але результати їх роботи «приземляються» на насос або бензофільтр.
5. І НАРЕШТІ, ПРО ШИНИ
При виборі зимової гуми потрібно пам’ятати, що тиск на поверхню дороги повинно бути мінімальним. Це означає, що любителі «ковзанок» приречені злітати з дороги при ожеледі і сніговій дорозі. Розрекламовані «липучки» зовсім не липучі. Годяться для великого мегаполісу, але за містом безглузді.
І ПАРУ СЛІВ ПРО ДИСКИ
Якщо ви їздите влітку на литих дисках, що приємно і автомобілю, не шкодуйте грошей на такі ж для зими. Вони більш стійкі до навантажень, легші, що корисно трансмісії, так і естетику ніхто не відміняв!